tisdag 28 oktober 2008

Så grymt imponerande


Var iväg en sväng på IF Linneas boxningsträning. Och herregud säger jag bara. Det tre tjejer gjorde som styrketräning skulle jag inte fixa om jag så fick äta ryssfemmor på morgon-yoghurten i ett halvår. 10 sekunder skuggboxning-10 sekunder situps-10 sekunder skugga-10 sekunder plankan på studsande händer och fötter-10 sekunder skugga och så vidare.

Sagolikt imponerande.

Ikväll kommer Greven aka Bertil hem till mig och sover.

Lite osäker på hur han klarar den höga sängen, men det går säkert bra.

Får mig att tänka på när Lea skulle passa honom för första gången och först lät honom leka i duschen i en halvtimme. Sen kröp dom upp i loftsängen och skulle sova. Då började Bertil darra som ett asplöv och Lea blev livrädd och trodde han var döende. Efter en kvart gav han upp försöken att få henne att förstå och gick helt sonika fram till sängkanten och kissade fem liter.

Så blir det inte hemma hos mig. Jag kan nämligen tyda min vovves signaler, så bli det när man varit bästa polare i 12 år och 9 månader.

Inga kommentarer: