tisdag 14 oktober 2008

Dinosaurerna vaknar


Det verkar lovande. Mitt projekt att få gamla rävar från förr att återigen greppa racketen och börja lira.


Hon från Ljungsbro, som myntat ett av världens bästa uttryck*, verkar på som tusan och lär nog dyka upp på någon tisdagsträning. Ausra var väl inte lika sugen men det kan ju i och för sig bero att hon ska hem till Baltikum ett par månader. Får se när hon kommer tillbaka. Det är ju ändå bara 13 år sen hon höll i spaden senast.


Själv undrar jag var det var för en briljant idé jag fick när jag anmälde mig till inomhusfotbollen i morgon. Fan vet om jag lirat jotta sen SL-mästerskapet 1999 då jag nicktouchade in en boll mot Brännboda. Det finns ju absolut ingenting i denna Världen som kan ge en sån grym träningsvärk som just fotboll. Och då hittar jag på att jag ska spela tre dagar innan Tjurruset. Någon som tror att jag hoppas på en korsbandsskada i morgon...


Är grymt avundsjuk på Bilhyrarn som ska få gosa med en valp om några timmar. Att sen valpen spytt ner bilen under åtta timmar är som vi brukar säga "en annan femma". Valpar är ändå valpar.


*Ja det där uttrycket?


Det var under någon av de beryktade Sälenresorna som Hon från Ljungsbro på klar och tydlig östgötska skrek ut: SVÄLJ UNDAN KVINNA, DET KOMMER MERA!


1 kommentar:

Batterisyra sa...

Är det därför du anmälde dej på fotbollen hörru .. för att "skada" dig lagom till tjurruset? ... å sen slippa... Hörru .. hä ä bar å bit i hop ... ;)

Å valpen va väl lagom mysig .. luktade spyor till tusen... till råga på allt så PISSADE syrrans hund på min rygg... glad man blir...