söndag 12 oktober 2008

Hey Winner!


Så kom den då till slut. Segern i den anrika golftävlingen Höstduffen. Den som alltså spelats sedan mitten på 1500-talet om man ska gå efter hur det känns.

Vi var 10 stycken som spelade tävlingen på Haninge. Racketdoktorn hade alltså beslutat att det som vanligt skulle vara slagspel. Något som gör att en runda kan ta extremt lång tid, det gjorde det också för mig och spelakamraterna. Vi behövde 5 och 40 på oss för att knalla runt. Normalt sett tar det runt 4 timmar.

Men oj vad det var värt det när jag efter 74 slag (ett över par) fick lyfta bucklan och rapa ut de sista resterna av stekt ägg, stekt falukorv och stekt potatis. 500 spänn i prispengar försämrade inte dagen.

Fast det var en rysare in mot slutet. Jag visste att jag låg bra till, men GG i bollen pepprade på med raka slag ända upp till sextonde hålet då han "tjåkade" något oerhört. Tre över par på 16, ett över par på 17 och fem över par på 18 och så var han borta.

Då gjorde det inget att jag själv i en blandning av iver och nervositet på 18:e la bollen i drickat och avslutade med två över par.

Storlimpan och Den Långe som också var med i bollen hade inte direkt med tätstriden att göra. Sen hade de ofinheten att anklaga mig för att ha stört dem på 14:e hålet. Bara för att jag pratade i telefon där och de båda av en händelse gjorde varsin kvadruppelbogey...

Nu är nog golfsäsongen över och bucklan står på parad här bakom mig.

Jag är faktiskt hyfsat mallig!

3 kommentarer:

Batterisyra sa...

Grattis =) det va skoj

Z sa...

Men inte så mycket vinstpengar faktiskt....Ni får lägga in mer!

En helt vanlig man sa...

Alla är ju inte svinrika. Det finns dom som är fast i lägenhetsbranschen.