söndag 19 oktober 2008

Klubboverall är ju också ett jävla plagg




Mitt under träningen hojtade Racketdoktorn till. Med ett stort leende visade han upp en svart jacka och ett par svarta brallor. Den nya klubboverallen har kommit.

Extremt skönt material, det ska sägas. Men det är på något vis en rejäl nörd-stämpel över det här med träningsoverall med klubbnamn på. Och dessutom ens eget namn...

Alltså, okej när man på sin tid var hyfsad på att spela och värmde upp med det allsvenska laget, men att komma sättande in på banan i division 4 med en klubboverall känns sådär...

I det fallet föredrar jag mina gråa joggingbrallor och den aprikosfärgade New Wave-college-tröjan från 1996.

Å andra sidan minns man ju när man var 11 och fick den nya overallen från fotbollslaget. Fan vet om man inte sov i den till och med.





3 kommentarer:

Z sa...

Prova att sova i den ngr nätter så ska du se att den snart känns som den aprokosfärgade New Wave-tröjan fr 1996....

Batterisyra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Batterisyra sa...

Haha... jag fick lov att göra om .. hehe... så det är jag som har tagit bort ett inlägg..

Det ÄR nördigt med klubboverall.. men så länge inte din morsa envisas med att köpa en "för att stödja laget" så är det väl hyfsat ok ;)))