söndag 5 oktober 2008

När jag och Malm brottades på golvet


Det började redan i går. Herr Malm hade stått där i sin ringhörna och mer eller mindre försökt psyka ut mig. Men med min stålvilja har jag lyckats stå emot. Efter en eftermiddag med handboll mellan Bajen och ett litauiskt gäng blev jag emellertid plötsligt jäkligt sugen på att börja fighten.

Malm tog av sig överdragskläderna och jag sa överlägset "I´ll slip into something more comfortable".

I ett par blå Champion från anno dazumal och en sjavig t-shirt drog jag igång drabbningen.

Malm var lite mjäkig till en början och jag kände att det här går lättare än väntat.

Så skulle jag inte ha tänkt.

Jag kan ju ledigt avslöja att vi inte är klara ännu. Till viss del beroende på att jag fick en del annat att göra på kvällen, men också på grund av att hans coach Kamprad hade en del riktiga tjuvtricks i bakfickan.

Som till exempel en skruvpåse som saknade delar.

Nu får det bli en runda till Kungens Kurva på lunchen innan vi fightas vidare till kvällen.

Jag känner mig trots allt som favorit till slutsegern.

Inga kommentarer: