torsdag 20 november 2008

Bra lunch i gott sällskap

Skulle ju luncha med Bobby Ewings mamma idag. Inte för att hon vann frågesporten, utan mest för att hon är en trevlig prick. Hon hämtade upp mig vid banken, men döm om min förvåning när även Tom Strong fanns med i bilen. Den mannen har en förmåga att nästla sig in överallt. Lite som en hydra faktiskt.

Vi styrde skutan till Långbro värdshus. God mat och lugn och ro. Då gör det mindre att en viltgryta går loss på 135 kronor. Förräxten lyckades jag snika åt mig en efterrätt också. Äppelkompott täckt av Start. Rätt gott.

Doughnuts pojkvän kom svärande och berättade att han suttit på muggen och hoppats under sjätte loppet på Solvalla igår. Hade rätt kuse travat först hade han vunnit 25 000. Nu får vi hoppas att det i alla fall blev klonk istället för floff i väntrummet.

Har haft pyssel och papp-stund här ett tag. Gjort ett paket till en som verkligen inte lär vänta sig ett paket från mig. Men som det står i brevet är hon verkligen värd det efter en insats hon gjorde i början av 80-talet.

Det börjar lösa sig med morgondagen. Vi blir i alla fall uppåt 10 stycken. Resten får väl antas:

GÖRA EN ATTACK - SJUNGA EN SÅNG - KOLLA BILAR 


Inga kommentarer: