fredag 7 november 2008

Hustork, novembertomater och gummisäng

Åkte till Avhandlaren för att avhandla hennes avhandling och en del andra viktigheter. En solig dag där jag kände lugn och ro och lyckades köra i bara 130 på motorvägen. Tyder på harmoni.

I vardagsrummet hos Avhandlaren hade The Fan Man byggt en fan(!)tastisk uppfinning av en liggande fläkt som täckts av filtar och en frottéhandduk. I det luftrum som bildades mellan fläkten och elementet uppstår värme, och Avhandlaren kan där torka trasor, tvätt och annat jox.

Tillbringade en liten stund på den fantastiska bädden av gummi. Måste ju säga att kinky bara är förnamnet. Men som Avhandlaren sa: Det gillar väl du?
Kan i alla fall konstatera att den var som gjord för ett liv i celibat...eller igelkottsex (jäkligt försiktigt alltså).

Vi tog en promenad över halva stan och hann med en hel del roligheter. Kul att ta del av en annan människas vardag med trasiga bilar och trycktekniska detaljer. Nu gick det skitbra i trycket och det var det viktiga. Men det berodde mest på en otroligt snäll människa som visste hur man beter sig en fredag.

Vandringen fortsatte ner längs ån och där fick jag ett betyg som värmde, nämligen att jag börjar bli sån som man trodde att jag var.

Sprang på en gammal kollega med två ungar och småpratade i 15 sekunder så vi slapp hamna i "Har du träffat nån från gamla jobbet"-läget.

Sen en bra lunch med dagens soppa och bakelse. Så sjukt billigt det är på konditorier som ligger i andra städer än Ståkkålm. Och det här var ändå stans mest kända.

Bra snack även på hemvägen. Roåoåuligast var när Avhandlaren fick telefon från en försäljare och pratar med honom i 20 sekunder innan hon utbrister:

"Fan, skitsamma. Alltså jag orkar inte snacka just nu. Kan du ringa mig senare?".

Han måste ju ha undrat om det var frugan han i själva verket hade ringt.

3 kommentarer:

Z sa...

Så du är så långt norr ut. Och ändå fungerar internätet.... ;-)

En helt vanlig man sa...

Långt och långt...jag är allt tebax i storstan igen. Det var bara dagsutflykt!

Z sa...

Tänkte väl att internätet funkar så högt upp!!!!