onsdag 26 november 2008

En tiger i storlek 54

Jag kollar i almanackan och ser att det finns en del festivitas inbokade för april, och man kan fan inte gå på alla dem i jeans och tröja. Kommer på att det nog faktiskt är dags att gå och köpa en schysst kostym för första gången på evigheter.

Efter en del konsulterande med BBC kommer jag fram till att det finns en riktigt bra butik i Huddinge Centrum som heter Best of Brands. Och ska man gå på antalet expediter som hjälpte mig är det solklart att den är bra. Tre personer på 20 minuter.

Nummer 1 var trendiga tränade killen som dock inte hade ett skvatt koll på kostymer. Något han visserligen erkände, men samtidigt ignorerade. När han hängt på mig en kavaj som verkligen satt uselt sa jag till honom att det nog var dags att hämta den kollega han så länge skrytyi om.

Nu kom nummer 2 och han var mer åt fjoll-hållet med en axelbredd påminnnande om en flaska Lyckholms. Snäll och vänlig, men hans och mina tankar om hur en kostym ska sitta gick så att säga lite på tvärs. Han pratade om sin tändsticks-kropp medan jag frågade om det gick att ha en tight svid till en hydda på knapa hundra pannor.

Plötsligt kom han på att han var upptagen och istället dök det upp en kvinna på knappa 50. Där satt den. Hon var ohyggligt hjälpsam och djävulskt kunnig. Att hon sen lurade på mig en lätt kritstrecksrandig Tiger för 4500 kronor må vara hänt. Om jag har den i fem år blir det ju bara 800 om året, och det kostar en normal stass på Dressman.

Nu lär jag ju ha chans att vara finast på julfesten och disputationsmiddagen. Kroppen hade jag ju redan...

1 kommentar:

Anonym sa...

Glömde förresten säga att jag verkligen vill se dig i din nya kostym någon gång. JA VET! Lägg upp en modebloggbild! Dvs du plåtar dig själv hallspegeln. Observera att det är viktigt att du är halshuggen för att få den äkta modebloggkänslan.