tisdag 25 november 2008

Bästa doktor Snuggles!

Jag är en ung kvinna i mina bästa år. Jag har under en längre tid försökt göra något åt mina magproblem. Min garderob är inte överens med min diet. Och jag förstår inte riktigt varför.

Här är min matsedel för i går. Ser ni något annorlunda med den?

Hårt bröd

Vatten

Uppvärmd paj

Drinkdränkt smågodis

Chips-smulor

Vispad grädde med utrört Oboy-pulver

För mig är det en helt vanlig måndagskost.

Tacksam för svar!

/Lotta Lagom

Bästa Lotta Lagom!

Er meny innehåller samtliga delar från kostcirkeln och jag har svårt att så här brevledes se någon direkt anledning till era viktproblem.

Ni bör dock i fortsättningen vara något försiktig med ert vattenintag i det att H2O har en förmåga att binda fettceller.

Frågan är också när på dygnet ni förtär er kost. Och i vilken ordning.

En middag bestående av hårt bröd, vatten och chokladgrädde bör exempelvis intagas i just den ordningen så att chokladgrädden bäddar in fibrerna.

Ni bör kanske också försöka komplettera med grönsaker. gärna i form av konserverad paprika. Både gott och nyttigt.

Lyckas ni med detta bör ni också inom en inte alltför avlägsen framtid se effekter i er garderob. 

Och som vi viktexperter brukar säga.

Bry er inte om vågen, den visar ändå alltid för mycket.

Doktor Hugo Snuggles

6 kommentarer:

Z sa...

Vad är en Masedel för ngt? Eller du kanske menade MATSEDEL???

En helt vanlig man sa...

Bra åk vicktig kåmentar

Z sa...

För att vara en skrivande jopurnalistjävel så måste du väl ändå kunna stava... Skillnad mot en enkel takort-tant som jag.... Då går det hem med ÅkeR Edwardsson....

En helt vanlig man sa...

Jopurnalist?

Är det något man kan äta?

Tarot-tant borde bli ditt nya jobb!

Z sa...

He he he he!!!! Ha ha ha ha!!! Skoj skoj det där med stavning! Tarot-tant.... Kanske det kanske. Kort som kort....
http://www.astrologiportalen.com/
Jag la upp en ny sajt till mina kommande kunder...

Batterisyra sa...

Undra va det är för idiot som har gett dej inspiration att skriva det här inlägget ... men det kan inte vara jag .. för jag åt ris och ost också utöver det där.. pjuh .. tur att du inte skrev om mig ...