lördag 8 november 2008

En vandring genom stan

Tog en riktig långpromenad hem genom stan med trevligt sällskap i örat. Egentligen borde jag väl ha vilat en fot som fick way to far med stryk i seriespelet idag.

Tre matcher på en dag är för mycket för en gammal man vars kropp helt uppenbart inte är totalt förberedd på de påfrestningar den utsätts för för tillfället.

Men fan vad kul det är att vara igång med fallskärmstennis igen.

Jag, Stor-Limpan, Mellan-Linpan, Oboy-mannen och Gus åt en klassisk lunch med jägarbiff och svampsås och hade precis så lagom kul som man ska ha mellan två matcher mot Sollentuna och Spårvägen.

Spårvägen var precis lika muppiga som det laget alltid varit. Hallå gubbar, vi spelar på skoj i division 4. Det är liksom inte VM.

Hemma var det en grym fight mellan min vilja att se Real Madrid och ett par ögon som hela tiden ville falla ihop. Var till slut tvungen att gå ut på gatan för att ta lite mer luft och handla.

Känns som John Blund kommer att anfalla mig tidigt ikväll.

Skulle förstås kunna ramla in på någon sportbar och se Barca-Valladolid, men vem tar emot En helt vanlig man i fleece-tröja, gympadojjor och joggingbrallor?

Det blir lila soffan igen. Tror jag det.

Inga kommentarer: