fredag 21 november 2008

Är det en katt hair?

Stackars människor som är kattägare. Inte nog med att de har huset invaderat av lömska fyrbeningar. Man får ju för fan städa jämt efter de där asen :o)

Hade D och G på besök häromdagen. Och herregud! Inte visste jag att jag hade svarta mohair-stolar i köket. Det ska ju vara röda tygklädslar.

Jag hade ingen aning om att jag hade en beige ryamatta under sängen.

Greven aka Bertil hade inte en susning om att det där goda han hitta på golvet i själva verket var något som kommit ur ett helt annat hål på ett helt annat djur.

Knaskatter!

Efter dammsugningen gick jag ner på inredningsaffären och köpte två fina fönsterlyktor i glas med guldprydnader. Man är väl lite Halv-Taikon fortfarande!

Nu ska det skuras badrumsgolv. Man undrar ju vad det är för ett snille som bygger eller lägger ett sådant utan golvbrunn. Idjåter!

Så får det bli som han Orsapojken brukade säga!

Inga kommentarer: