måndag 10 november 2008


Kom, kom så far vi härifrån

innan allting blir försent

innan våra drömmar går ifrån oss


http://www.youtube.com/watch?v=Cvdl-Y8F7r8

En sång som på så många sätt beskriver känslan jag hade för någon vecka sedan innan jag tog det stora beslutet. I mitt fall hade det inget med varken kärlek eller tvåsamhet att göra, men andan i texten finns där ändå!


Jag vet,.. vet att du är rädd

Mörkret.. skrämmer också mej

Ah, min vän, det blir en annan dag

och jag bara vet, det ordnar sej

Kom, kom så far vi härifrån

innan allting blir försent

innan våra drömmar går ifrån oss

Ja, kom vi tar vägen söderut den väg som väntat på oss två

ut till det stora blå


Jag vet, jag vet att jag är naiv

jag tror, på godheten ändå

och jag tror på kärtek och på liv

ja det är banalt

men jag tror ändå




Och vi far dagar härifrån

Tills att allt det svåra är långt bakom oss

med en kyss , väcker jag dej då

år tvåtusentvå

1 kommentar:

Batterisyra sa...

Det här var för djup för mig och min snorspäckade skalle... men jag antar att det va bra .. eller genomtänkt ... eller nått ... hmm.. vad heter jag ? Å vem fan e du?