måndag 10 november 2008

Mörker och ljus

Den spruträdde Tom Strong skulle in till city för att vaccineras (var det mot karies eller rabies) och jag och Fidel hängde på. Inga sprutor för oss riktiga män, men en lagom bra gnäll-lunch i wokens tecken.

På Valhallavägen var det så mörkt, 12:45, att det såg ut som en sen julikväll. Hurrven på det!

Innan det hade En helt vanlig man fått ett närmast lysande besked från ekonomiavdelningen.

Det hittades 14 dagars semester som var outtagna..och ett besked om att det kommer att finnas minst 20 till innan jag tar min Mats ur skolan.

En semesterdag är värd runt 800 spänn efter skatt!

Det var lite av samma känsla som när O'Brien gjorde självmål mot Tottenham för fyra år sedan och gav mig 423 806 kronor på ett bräde.

Nu ska här överklagas en mängd med P-böter som placerats på min ruta under september.

Kretiner!

2 kommentarer:

m sa...

Amen skit också. Tack vare ditt prat om p-böter kom jag på att jag måste ut och flytta bilen. Jag VILL INTE. Jag vill sitta här inne i mina äckliga mjukisbyxor och låtsas som att det inte finns något utanför dörren.

Men tack för påminnelsen. Jag har inte råd med böter just nu.

Batterisyra sa...

jag säger bara .. 10%... ;).. fast inte av böterna då ..