torsdag 6 november 2008

Obehagliga sanningar

Sitter och pratar med hon som heter som avhandlaren. Försöker lära henne lite om musikens underbara värld.

Jag berättade att en av de bästa konserter jag sett var Waterboys i Solnahallen 1989.

- Då var jag inte ens född, svarade hon.

Men herreminskapare. Måste alla som är nästan vuxna vara så jävla unga?

Nu ska vi förmodligen se Oasis i Globen tillsammans i januari.

(vågar man berätta att man var på invigningen av den arenan 1989....?)

Lite senare..typ nu...kommer vi på att jag känner hennes farbror...och att vi har badkarsbandy och Bajen gemensamt.

Plötsligt blev kvällen så mycket roligare!

Förresten...är det någon mer som får härliga vibbar av kombinationen Bajen, Solna och 1989!

3 kommentarer:

Z sa...

Farbror är så gammal. det är den brutala ssanningen det! ;-)

En helt vanlig man sa...

Ja, och fan vad många härliga minnen jag har!

Batterisyra sa...

Haha,,, zoila har så rätt .. haha... fast .. jag har ju själv minnen redan från 1970 ungefär ... fan va jag e bra ;)