söndag 23 november 2008

Varför beter jag mig som en drucken?


IRRGLASÖGON - Den som sätter på sig dessa glasögon uppträder omedvetet som en drucken; sätter sig bredvid stolar, försöker gå genom stängda dörrar, allt på det mest befängda sätt. Belåtenhet garanteras.

Citatet är ur en Hobbex-katalog från 70-talet. Och den som någongång läst Galago känner till historien om de två Bo Flodin.

Jag gjorde en halv Bo Flodin i natt, eller egentligen inte.

Kom hem vid 2 efter en bra kväll med spansk fotboll och Sushi hos Reklamchefen. 

Satt en stund i soffan för att konstatera att det inte var jag som vunnit 10 000 000 på Joker eller 4 000 000 på "Stryptickset". 

Så kände jag att sängen lockade och gick dit och la mig för att bara läsa lite i en mycket spännande avhandling... 

7.30 i morse vaknar jag av en obehaglig melodislinga som pumpar jävligt högt. Tre fyra ackord och sen börjar det om. Det är SVT 24 som kör trailers för olika program och dessutom drar iväg ett Rapport en gång i timmen. Men den där melodin kommer var tionde minut ungefär som ett mobil-larm som fått spatt.

Fast inte orkar man resa sig och gå och stänga av. Nej då. Sängen är varm och skön, kroppen är naken och irritationen bara växer. Ungefär som när man tror mankan låta bli att gå upp och kissa fast man vet att det trycker på för mycket för att somna om.

Går jag så slutligen upp till TV:n, och hittar till min belåtenhet sidan 366 på SVT Text uppslagen.

www.svt.se/svttext/web/pages/366.html

Alltså varför varför varför ville jag veta ställningen i Pingisligan i natt klockan halv tre? Och varför stängde jag inte av när jag fått veta att Råå slagit Taberg  med 6-3. Dessutom gick matcherna i slutet av oktober.

Så där gör ju ni som brukar vara fulla. Men En helt vanlig man dricker ju inte sprit.

Så är det i alla fall nu, och här sitter man. Alldeles för tidigt vaken egentligen. Men fad vad jag längtar till den 29 november. Då möter Falkenberg Frej på hemmaplan. Man kanske skulle dra dit.

Och för er som tyckte det där med Irrglasögon verkade spännande. Det finns bättre saker ändå i Hobbex.

100 JUJITSU-TRIX Av Wiking Cronholm. Endast den som vet hur greppen skola tagas och slagen skola träffa, har en chans mot den råbarkade busen. Rikt illustrerad. Ur boken: (Busen är nedbrottad men behöver tydligen en duvning till): Fatta ett stadigt tag med båda händerna om busens öron, drag uppåt och han springer lätt upp av sig själv.

Inga kommentarer: