onsdag 12 november 2008

Jag bara tänkte på en sak


Var i en galleria i morse. Det stod folk utanför affärerna och väntade på att de skulle öppna. Klockan var 9.34. Affärerna öppnade 10.

Okej för att Fyll-Harry häckar utanför bolaget vid den tiden, eller att Märta, 98, står med bankboken utanför Nordea.

Men varför står man 25 minuter utanför Indiskas dörr? Eller Dukas? Utan att det är rea.

Jag har köat två gånger i livet vad jag kan minnas, det var jag och Brudmagneten en gång. Vi satt på Hötorget och låtsades att det behövdes för at få Waterboys-biljetter.

En annan gång var det jag, Blixthen och Skölden som köade för biljetter till Bajen-Örgryte. Då behövdes det.

2 kommentarer:

Batterisyra sa...

Men va väntade dom på då?

En helt vanlig man sa...

Tror du jag våga gå fram å fråga eller?

Det står ju alltid folk å väntar sådär.