tisdag 18 november 2008

Det var mer på Prebben

Jo, satt ju på Pressbyrån och bloggade med Jannike i morse. Men det var inte slut med det. Efter henne kom en tant i 75-årsåldern in och snodde datorn. Coolt, tycker jag. Min mamma är 65 och inte ens i närheten av att ens kunna sätta igång DVD:n hemma.

När tanten och jag satt vid varsin dator stövlade det in en herre av afrikansk härkomst, med gyllene glasögon och blindkäpp.

- Står ni i kö, frågade han helt oväntat.

Tanten och jag sa nej i kör.

- Var tar man nummerlapp, blev nästa spörsmål.

Att den blinde mannen skulle ta en dator och surfa var för osannolikt, så jag frågade vad han hade för ärende.

- Ja, är inte det här Forex, löd svaret.

Tanten och jag berättade att Forex ligger utanför till höger. Mannen gick ut på gatan och tog ett distinkt steg till....vänster!

Ropade sedan genom dörren:

- Är det höger nu?

Skulle han gått höger då hade han förmodligen blivit överkörd.

Inga kommentarer: