måndag 3 november 2008

Soffan, en macka och jag


Gulp!

Gulp gulp!

Gulp gulp gulp!

Är det någon som vill komma och hålla mig i handen?

Soffan blev tryggheten i natt, inte direkt otippat.

Sover alltid bäst där när det bränner till.

Minns nätterna efter 11 september 2001 när Lea var i turistvärlden med bror Berghagen och det andra hydet.

Då bodde jag i den lila!

Kollade TV hela nätterna med den illröda skylten BREAKING NEWS pulserande som en ond djävul i högra hörnet. Osäkerheten och rädslan var enorm. Vad fan var på väg att hända.

Jag och Lindhy snackade i telefon på eftermiddagen och ingen förstod någonting överhuvudtaget. Världskrig, surrealism?

Som tur var gick det att enkelt trycka på fjärren och hitta femtioelva kanaler som fortfarande körde TV-shop. En swivel sweeper kunde skingra tankarna för några sekunder.

Det blev en del Swivel sweeper inatt också. Och en god macka vid halvfyra.

Det är väl knappast Breaking news eller världskrig vi står inför idag.

Men om bara några månader kanske jag behöver låna en barack...har du någon Obama?

Inga kommentarer: