söndag 23 november 2008

Det har varit mycket tankar den här helgen

Mörkret lägger sig över södra Stockholm och så även lugnet. Har bara ett par rader kvar på jobbet och sen blir det hem till brinnande blockljus.

Runt om i grannfönstren börjar stjärnor och stakar lysa och även i mina fönster dinglar ljuslyktor.

Jag hade en tveksam inställning till julsmyckning i somras när jag och Lea delade upp prylarna, så fyra kartonger med glitter och snögubbar for österut. Nu har jag ångrat mig lite, men samtisigt känns det skönt att gå ut på Söder och samla ihop lite egen julefrid.

Vetefan varför men många tankar på pappa den här helgen. Saknar honom helt enkelt.

http://www.youtube.com/watch?v=tBJUpl7JjOU&feature=related

En superfin sång som Swingsters spelade live i kyrkan när pappa begravdes.

Det är väl det här med bouppteckning efter farfar. Födelsedagar på både mamma och syster alldeles snart. Lite hönsaboll och en del annat som gör saknaden lite mer uppenbar för tillfället.

Tror nog också att mitt inre lugn, som äntligen är tillbaka, ger plats för lite tankar bakåt i tiden. När det var som värst tidigare i år fanns det för tusan inte ens plats att lösa den närmaste kvartens bekymmer och funderingar.

Om jag kunde skriva ett acknowledgement för 2008 finns det folk som skulle ta åt sig en hel del för att jag återigen sitter här som En helt vanlig man!

Det är personer som Polly, Bobby Ewings morsa, Avhandlaren och Grannen. Såna som har tid och ork att lyssna på alla stolleprov som kommer ur den här förvridna hjärnan :o)

Fan vad viktiga ni är!

På tisdag kväll spelar Mankan på Big Ben. Jag tror det kommer att bli en fantastisk kväll för mig. Många tårar och känslor, men ännu en perfekt återkomst till ett liv som jag vill leva.

Att det sen är allmänt kaos som vanligt spelar mindre roll!

Nu ska vi se om den där långa blonda fortsätter skjuta mål så vi har något att berätta om. Annars får det bli lite puckey. Det är ju en himla spännade sport.

Slutligen hoppas jag vid Gud att få läsa berättelsen om den nötallergiska katten snart. Den är för bra för att inte spridas vidare!

Inga kommentarer: