fredag 10 april 2009

04-04-10

Det skrevs någonstans häromdagen att 10 april är Sveriges vanligaste födelsedag. Och det stämmer väl om statistiken säger så.  Jag trodde det var någon gång i mars.

En bra förmiddag här på söder där solen steker stora gatan utanför. Jag har suttit och förberett mig inför eftermiddagens jobb. Lite segt att sitta vid datorn, men ändå ett måste för att göra ett bra jobb.

Bra musik smyger i bakgrunden när Caj Karlsson spelar från sin nya skiva: Tillsammans med mig.

Tisdagens konsert har en möjlighet att bli en av de fem bästa konserter jag någonsin sett tror jag.

Läste i Cajs blogg att den blir tre timmar lång på Cirkus. Bara en sån sak. Nu när normala konserter brukar ligga på 70 minuter om det inte är Springsteen eller Lundell som lirar.

Brukar ju pyssla lite så där med listor över riktigt bra konserter jag sett. Ofta är minnet jäkligt svagt just när det ska till. Men så här känns en aktuell lista just vid det här tillfället.

1. Waterboys               Arenan oktober 2001
2. Waterboys              Solnahallen vintern 1989
3. Magnus Lindberg  Mosebacke maj 2005
4. David Bowie           Stadion nång gång runt 1992
5. Bruce Springsteen Ullevi sommaren 2008

Som sagt. Klart jag missat nåt. Det har ju varit lika bra att se små konserter som SH! på Tre Backar i mitten av 80-talet. Eller Torsson lite här och där. Olle Ljungström på Göta Lejon var hiskeligt bra. Traste på Mosebacke.

Det var ballt att se Ramones på Annexet och The men they couldn´t hang gjorde djupa intryck på Hultsfred.

Cowboy Junkies i Roskilde 89 var speciellt på sitt sätt. Säger inte varför :o)

Men Caj Karlsson på tisdag kommer att kvala in på Topp 5, jag lovar!


Lyssna gärna på en go intervju från i tisdags, klicka på klockan 8.00 090407

Caj i Radio Stockholm

Inga kommentarer: