fredag 24 april 2009

En avsugning mot en bit ost

Det här inlägget är inte lämpligt för barn under 18 år!

Hamnade på Stockholms Stadion ikväll för att se Djurgården förnedras av Brommapojkarna. Sånt härligt namn, Brommapojkarna. Och så lite Allsvenskan. Under hela min fotbollstid har Brommapojkarna alltid varit en stor ungdomsförening utan stora ambitioner. Nu har man tre raka segrar mot Dif i Allsvenskan.

På ett soligt Stadion satte jag mig ner bredvid en viss Mister Bister. Fotbollsstockholms kanske mest cyniska röst. Han tittade med tvekan på mig när jag frågade om det var OK att slå sig ner. Först när jag tagit av mig solbrillorna och sett honom i ögonen sa han att han kände igen mig. 

Vi har inte setts sen förra våren och skägg, solbrillor och 40 försvunna kilo kanske är en hyfsad maskering.

- Tur det var du, sa Mister Bister. Jag satt här och fruktade att det skulle slå sig ner not miffo typ xxxxx xxxx på xxxx.

Han är sån. Rak och ärlig. Och osams med de flesta.

Men vi har jävligt roligt när vi ses. Bittra, buttra men med samma svarta humor.

I halvtid kom Hon som tog mitt jobb och morsade och sa att hon inte heller känt igen mig. Och efter matchen ropade Åsnan:

- EHVM, fan vad du är deffad!

Kul!

Men åter till Mister Bister.

När matchen närmade sig slutet konstaterade han att den varit så dålig att det var läge att åka in till stan för att trösta sig med några pilsner. Han har tydligen ett stamlokus på Malmskillnadsgatan, precis vid den vändplan där det står som flest nattfjärilar och säljer tjänster.

Så berättar han om hur han för något halvår sen hade köpt en lyxig bit holländsk Edamer på T-Jarlen innan han gick upp till krogen. På väg dit stöter han ihop med tre gatflickor som alla erbjuder sina tjänster. En av dem genom att helt sonika visa brösten.

- Då flög fan i mig, jag var inte helt nykter, men jag försökte med att byta osten mot en avsugning, säger Mister Bister.

Tydligen blev det nobben.

Han tog en krogkväll och skulle åka hem när han i rulltrappan ned mot tunnelbanan stöter ihop med ännu en kroppsförsäljare.

- Hon visade brösten också, säger Mister Bister. Men då skrattade jag bara. Sen åkte jag hem. Och åt ost.

1 kommentar:

Anonym sa...

Efter den här läsningen kommer det bli svårt att äta ost utan att tänka på den här storyn. *s*