onsdag 29 april 2009

Med Cirrus som sällskap


Jag och Teliapappan har haft en härlig förmiddag på golfbanan i Österhaninge. Min första runda för säsongen, och stundtals såg det riktigt bra ut.

Vi fick sällskap av en farbror som hette Olle. Han hade i sin tur med sig en riktig myskorv som hette Cirrus. Cirrus höll låda hela dagen och hade den rara egenheten att han skällde till varje gång husse slog iväg bollen.

Men bara ett litet voff, och bara när husse slog. Inte när jag eller Teliapappan gjorde det.

Fasen vad hundar är bäst.

Nu väntar snart en halvtimme i badkaret, sen kanske det blir lite sova innan en kväll i Det stora huset. 

Kändes ändå rättvist att Teliapappan jobbar på samma ställe, men måste vara inne klockan 15.

För övrigt intressant att man kan lägga ut sina golfskor på balkongen i november, och sen ta in dem i slutet av april. Och det fungerar att ha dem.

Fast det är klart, jag skulle ju inte vilja vara den som fick kyssa mina fötter just nu. Eller krama mina strumpor.

Ska ni höra nåt bra förresten?



Inga kommentarer: