tisdag 14 april 2009

En udda kvartett

Brudmagneten
Syrran
Mags
Jag

Vi fyra går på konserten om någon timme. Mags hoppade på när hennes man inte hade lust. Det är klass. Och jag trodde det var han som stod för musiksmaken i familjen.

Samling på Cirkus 19.20

Jag tar färjan.

Brudmagneten tar bussen.

Mags cyklar.

Syrran tar bil.

Jag och syrran har känt varandra sen alltid.

Jag och Mags har känt till varandra sen 1981 och varit kompisar sen 1984.

Jag och Brudmagneten började i samma klass 1983.

Det är lite häftigt att ha kompisar som funnits med i livet så länge. Alla tre var faktiskt gäster på mitt bröllop för länge sen.

Tror dessutom syrran var kär i Mags brorsa förr i tiden, det var nämligen alla.

En gång fick han åka med mig när hans cykel hade gått sönder längst ute på Djurgården. Då kanske han var kär i mig i 20 minuter.

På torsdag ska jag förresten åka till Skåne och hälsa på en annan kompis från förr. Men det är en annan historia.

Inga kommentarer: