torsdag 9 april 2009

Gafflande del 2

Citerar först ur en annan blogg, lätt censurerat
 

"Det blev inget inlägg i går kväll. Kanske berodde på att jag jobbade och hade En helt vanlig man som kollega och mentor. Även om han kanske inte är så bra på att plocka bort använda gafflar så är han bra på mycket annat. Som att xxxx och att hålla humöret uppe på redaktionen. Det är ju ganska viktiga egenskaper. "

Jag säger inte att det var rätt att lämna den där använda gaffeln. Eller att slarva med saker som jag kanske gör ibland.

Men man kanske får lära sig att ta det onda med det goda ibland.

En trevlig man från Orsa sa en gång när jag kom till jobbet:

"Åh, En helt vanlig man. Vilken härlig bonus!"

Jag vill gärna vara en glad skit som sprider lite trivsel runt mig. Det är inte världens bästa ordning på mig. Jag kan glömma lite tider, jag kan stöka till och jag är kanske inte världens mest ambitiösa när det gäller alla detaljer i jobbet.

Men i mitt eget liv är inte sånt viktigt. Och det är inte det jag uppskattar hos andra heller. Därför är det svårt att tänka på sånt.

Om jag får skjuts av Nisse Pärlemo så blir jag bara glad. Jag tänker inte för fem öre på om det ligger två päronskrutt i hans bil.

Det betyder återigen inte att jag tycker Pärlemo själv är en tönt för att hans bil är välstädad.

Jag försöker vara snäll. Jag kan ta ett pass åt någon utan att det behöver gå jämt upp. Jag kan bjuda på godis helt otippat. Eller skjutsa nån fast jag bor åt andra hållet.

Det skulle jag inte orka om jag samtidigt var tvungen att koncentrera mig på att papperen ligger i ordning eller att en kapsyl blev kvar på golvet.

Det är inte för att vara stöddig eller jävlig. Det är bara att veta om sina brister. 

Jag kan bli En helt vanlig tråkig man. Men vill ni ha mig så?

Jag får fråga Lindhy. Vi ska luncha nu. Hoppas jag inte glömmer gaffeln.


1 kommentar:

Anonym sa...

Nä jag tycker inte att du ska bli en helt vanlig tråkig man då skulle inte du vara du längre :) Så det så!/L