torsdag 9 april 2009

Varför får dom och inte vi?

Var över en sväng till huset bredvid Det stora huset och tog en middag med Bobby Ewings pappa. Hos dom stod ett av de största påskägg jag någonsin sett.

Här har tydligen funnits ett minimalt halvt ägg som runt 25 personer fick dela på.

Jag och TV-kändisen kom i samspråk om vad man fått för fina gåvor genom åren. Hennes bästa var en biobiljett.

Själv hade jag det bra på Röda Pricken där VD:s fru var inköpschef på DUKA, så vi brukade få rätt bra presenter. Även om jag av moraliska skäl vägrade ta emot några de sista tre åren.

På det andra jobbet har jag en gång fått en morgonrock i fleece, med företagslogga på ena ärmen. Det är det sämsta jag nånsin fått.

Privat är nog det sämsta jag fått (i julegave som danksen säger) ett kassettband med Monika Zetterlund och Bill Evans trio. "It only happens every time".


Fyfan!

4 kommentarer:

Batterisyra sa...

Du va väl mig en otacksam jävel...
Jag hade fan DÖTT för att få det kasettbandet ... ;) hahaha

En helt vanlig man sa...

Du fick väl det när du fyllde 35, i november 1976?

Batterisyra sa...

Just ja .. det hade jag glömt .. börjar ju bli senil såhär på åldernshöst

En helt vanlig man sa...

Tänkte väl det, för du har sagt att du var på Monikas genombrottskonsert i Hagfors 57.