tisdag 7 april 2009

Papper överallt

Efter en morgon i allmänhetens tjänst gick jag hem i solskenet och kollade på alla förhoppningsfulla vårglada söderbor.

Förvånansvärt lite ångest i ögonen på folk. Kanske blir en bra påsk.

Min kommer nog gå i jobbandets tecken.

Förra påsken var en av mina absolut konstigaste någonsin. Men om dte har jag lovat att inte berätta. Så det gör jag inte.

Härhemma är nu både golv och bord belamrade av papper. Det ska fixas i ordning en massa efter farfar, och jag försöker få lite koll på mina egna grejer, Konstigt att sånt faktiskt var lättare när jag hade allt i röran på Röda pricken.

Var nere på banken en sväng. Måste vara världens mest otacksamma jobb att sitta i kassan där. Bara sura muppar som har tråkiga ärenden.

Att gå på banken känns förresten jävligt gubbigt.

När jag har papprat färdigt ska jag gå ut och gå. Till Hellasgården. Där ska jag springa. Sen ska jag gå hem.

Sen är det nog fan mörkt.

Då får man sova. Det är nya tider.

2 kommentarer:

Kikis andningshål sa...

Låter skönt att springa i Hellas. Jag tar gärna en prommis runt Drevan med dig nån dag också :-)

En helt vanlig man sa...

Du är så välkommen. Men jag jobbar ju jämt...Och runt Drevan vetefan om vi orkar gå ;o)

Det är långt det!