lördag 11 april 2009

Bukis med en kändis


Det finns ju ett uttryck som heter att vara "bukis" med någon. Tror att alla känner till det, men för den som inte gör det är det alltså så att två killar som haft sex med samma tjej (behöver absolut inte vara vid samma tillfälle) är bukisar.

Det är ett slanguttryck av ordet buksvågrar.

Egentligen vill ju ingen veta om ens sexpartner haft ihop det med någon när man ligger där i sängen och ska ha det skönt.

Men i min ålder förutsätter jag att de flesta tjejer på något sätt har idkat någon form av umgänge i livet innan de eventuellt kryper upp i min famn.

Om man ska vara "bukis" med någon så vill man helst inte veta vem det är. I alla fall inte om det är en nära polare eller så. Är det en kändis kan det vara lite skojigare. Åtminstone om man råkar veta vem kändisen är, och han har bra betyg hos tjejer.

Jag menar, skulle jag hångla lite med "Bettan" och "Bettan" berättar att hennes förra hångel var Brad Pitt skulle jag faktiskt känna mig lite stolt.

Det kan vara så att jag själv har nåt gammalt hångel i gömmorna som skulle höja min status som "bukis". Men det låter vi vara hemligt.

I alla fall så har jag på senare år fått reda på att jag faktiskt är buksvåger med ingen annan än före detta fotbollsspelaren och numer tränaren Stefan Rehn.

Det känns inte helt okej.

En flicka som jag har tyckt om har alltså en gång, innan mig, tyckt att just Stefan Rehn var ett perfekt objekt för hennes varma känslor.

En fotbollsspelare som i Sverige valt att viga sina tjänster åt två lag, nämligen Djurgården och IFK Göteborg.

Det kunde så att säga ha varit bättre. Vad sägs om Paolo Maldini, Cristiano Ronaldo eller till och med Maradona.

Min numer döde morbror Daniel eller Samuel är exempelvis buksvåger med Kofi Annan. Det är fan ta mig klass det.

Jag har Stefan Rehn på min lista. Och en av bröderna Rongedahl.

Inga kommentarer: