lördag 4 april 2009

Väck mig vid halv tre

Ute på gatan massor av folk i allt tunnare jackkor för varje timme som går. Stereon står på högsta volym. Hur jag än försöker kommer jag inte upp ur soffan. En osynlig kraft håller mig kvar.

Once an angel
Always an angel
You're as close to heaven
As I'll ever be

It's been six years now
Since my ring slipped on your finger
And those years have made
A better man out of me.


Samtalet kom till slut från exsambo Lea och ännu en gång har Greven aka Bertil visat att han är den störste krigaren av alla. Men hela mitt inre fylls av vemod och jag får ett närmast enormt behov av ömhet. Tårarna balanserar på kanten till kinden och när väl den första ger sig iväg kommer de andra följa efter.

Once an angel
Always an angel
You're as close to heaven
As I'll ever be.

There've been times when
I've treated you so badly
I've done things I know
You'll never understand.


Jag vill ligga här och somna. Bara få lyssna på Världen. Säga: väck mig vid halv tre. Ibland kan man längta jävligt mycket efter det som en gång varit.

But you take me back
Turn your eyes towards the window
Where you hide the tears
You don't want me to see.

Once an angel
Always an angel
You're as close to heaven
As I'll ever be.


En puss på min panna. Det är dags att börja vakna. Ska vi äta nånting idag?

Once an angel
Always an angel
You're as close to heaven
As I'll ever be.

You're as close to heaven
As I'll ever be.


Men inte ens vinden smeker mitt hår. Bara kinden fångar min tår.

Inga kommentarer: