onsdag 8 april 2009

En kväll som tekniker

Av alla människor på jorden har Tjejblomman utsett mig till tekniker. Det är ungefär lika smart som att be Michael Jackson sjunga bas-stämman.

Men i all fall åkte jag hem till henne och lyckades installera en digitalbox på bara en halvtimme.

Att jag lyckades riva ner 18 CD och nästan välta ett cola-glas förtäljer inte historien.

Blev en bra kväll där vi snackade bort en hockeyfinal. Hon förklarade en del grejer för mig som gör att jag nog ska tänka efter lite mer nästa gång.'

Hon bjöd på en pizza som tack och den satt fint efter nästan 3 timmars promenad i vårsolen.

Innan Tjejblomman träffade jag på gamla hederliga 75786 när jag var och hämtade bilen. Hon som var med i en gammal fortkörning ni minns. Kul det med. 

Sen messade Karl Marx och jag om feldömda fotbollsstraffar.

Kul snack med Doktorn fd Avhandlaren också som lät påskaglad från sin idylliska tillvaro på resa. Undra på det när man får åka förbi så fina orter som xxxx-holm!

En riktigt bra dag. 

Inga kommentarer: