onsdag 1 april 2009

Jag har tappat bilen

Eftersom det var så fint väder under dagen bestämde jag mig för att gå till jobbet i godan ro. Föga anade jag då att det skulle vara ett regnoväder värdigt Noaks ark när jag skulle hem nu vid midnatt.

Det fick bli taxi med allt vad det innebär. En liten skinntorr man körde mig hem till Söder och han var en riktig pratkvarn. Berättade sanningen om allt i sann taxiföraranda.

Nånstans i höjd med Slussen talade han om parkering av bilar och då slog det mig att min bil nog står på en städgata här i kvarteret. Alltså en sån där man får böter om man parkar mellan 0 och 6.

Jag betalade taxin och gick upp och hämtade min nyckel för att bege mig till gatan där min bil står.

Där var halva stadens rengörningspatrull ute och jobbade. Och desto mer oroväckande Roffes bilbärgning.

Gatan var tom på bilar.

Försiktigt smög jag mig fram till bärgaren och frågade det jag fruktade:

- Har jag sån jävla otur så ni flyttar bilar ikväll?

Han flinade glatt och sa ja. Inte direkt elakt, men ändå dräpande.

- Näe, fan också. Var är dom nu då, frågar jag och inser att svaret kommer att bli Värtahamnen och att det ska kosta över 1000 spänn att hämta kärran.

Nu ser han fundersam ut,

- ALltså vi flyttar inte så. Vi bara kör undan dem 30- 40 meter.

Jag frågar honom om han flyttat nån Saab.

- Nää!

Då blir det värre. FÖr jag har alltså klarat mig från böter.

Men jag har absolut ingen jävla aning om var jag parkerad igår förmiddag.

Det här kan bli tjosan imorgon när jag ska ut och leta bil!

5 kommentarer:

Batterisyra sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Jag som alltid ha tyckt att du ska ha senilsnöre på dina nycklar .. men nu får du fan ta å skaffa ett till bilen med !


HAHAHAHAHA

Batterisyra sa...

Sen tror jag antingen du eller bärgningsgubbarna luras.. det är faktiskt första april....

Anonym sa...

Låter nästan för knasigt för att vara sant ja :)
OM det är sant så får du ju ta och kamma dig mannen hehe
Jag ska kanske inte säga nåt som har åkt bil till jobbet och sen gått hem... och dagen efter haft noll koll på vart bilen är i iaf 3 minuter innan jag kommit på att den står kvar på jobbet :)
/L

En helt vanlig man sa...

Jajaja, jag hittade den ju.

Z sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.