måndag 6 april 2009

Måndag till 5

Blir inviterad till lunch med Mags och hon visar mig ett ställe jag inte hade en aning om.

En timme som kändes som fem minuter gick åt till kul prat om hennes nörderi över vissa typsnitt. Gamla kompisar från högstadietiden. Hur man lärde sig köra bil genom att titta på mamma och lite annat.

Det sas ett par riktigt bra saker också. En av mig och en av henne. Mags var bäst.

- Jag jobbar ju måndag till 5.

En förkortning av att jobba måndag till fredag nio till fem.

En omedveten men närmast perfekt beskrivning av ett tillstånd som i alla fall jag fruktar.

Min var mer en lite töntig ordlek, men vi tyckte den var kul.

- Men visa lite hepatit för fan. Han är ju ledsen.

Sen gick jag hem i solskenet til tvättstugan. Den såg ut som vanligt.

Inga kommentarer: