onsdag 1 april 2009

Gamla gubbar

Klockan var strax efter halv tolv när Teliapappan ville gå och käka. Matsalen var målet och frågan ställdes om någon ville hänga på.

Jag kände mig lite sugen och TP är alltid rolig att sitta och käka med.

Förra veckan fick vi med oss en alldeles ny vikarie här på jobbet. En tjej från Växjö som nyss fyllt 20.

Hon måste ha haft en mardrömslunch med två gamla bittra gubbar som sitter och bräker ikapp på Ståkkålmska och tycker det var bättre förr.

Idag frågade Teliapappan om hon ville följa med igen.

Då log hon och sa:

- Jag är inte hungrig riktigt ännu.

Teliapappan och jag gick och käkade. En halvtimme senare var vi tillbaka. Då hade hon gått på lunch.

5 kommentarer:

Batterisyra sa...

haha känn er dissade farbröder

En helt vanlig man sa...

:o)

Med all rätt. Och vi hade en bra lunch där vi pratade om dödliga sjukdomar och annan ohälsa :o)

Z sa...

Hahahahahaha! Jag förstår henne. Att vara med bittra äldre män kan man bara klara av en gång i månaden eller så....Och då är jag ändå medelålders....

En helt vanlig man sa...

Z: När man har "röda veckan" då eller? För då är man lika bitter själv...

Småländska vikarien sa...

haha! nästa gång ni frågar lovar jag att käka med dig och TP...