fredag 17 april 2009

On my way home


Det blev en resa i solens tecken hem från Helsingborgskan och hennes familj.

Satte farthållaren på 150 och lutade sätet bakåt. Skönt.

I Gränna blev det en liten rast på ett härligt konditori där jag åt en räkmacka i sällskap av åtta storljugande farbröder som berättade om karameller i Mariannelund, abborrar på 4,7 kilo och hur Harald skulle gräva ett dike.

Jag satt inte med dem utan vid ett bord bredvid, men jag lät mig underhållas ändå.

Åkte vidare hemåt och konstaterade att det går att komma fort hem från Skåneland nuförtiden.

Jag minns när Brudmagneten och jag och flera andra åkte till Roskilde förr i tiden. Då tog det flera timmar mer, genom usla vägar i Småland.

Men det var kul det med.

I nästa inlägg ska jag berätta om Kolven och Berndt bara för det.

Det är den roligaste berättelse jag vet.

Inga kommentarer: