onsdag 8 april 2009

La Fleur är min chef i kväll

Kommer till jobbet glad i hågen efter en liten date med Caj Karlsson och Staffan Hellstrand.

Innan det en stor date med Tjejblomman som nu officiellt får byta namn i Bloggen till Semla. Detta efter en närmast pervers diskussion om vad man ska kalla kvinnans kön.

Tjejblomman säger med fnitter i rösten att det skulle vara väldigt avtändande att få frågan:

- Är det okej att jag kallar den för Semlan...

Eller att man nog skulle uppfattas som annorlunda om man bad:

- Vill du kalla den för semlan. Jag går igång på det.

Så där sitter vi två och tisslar och tasslar på finkonditoriet och hoppas att ingen hör oss.

Kommer alltså till jobbet, och vem sitter på Chefsstolen om inte La Fleur. Hur coolt som helst.

Det första han säger åt mig är att jag inte får blogga eller facebooka under kvällen.

- Nähä, säger jag.

Och skickar ett sms till honom.

Inga kommentarer: