tisdag 12 maj 2009

Att äta eller ätas

Jag och en kollega går iväg för att äta en middag vid 18-tiden, och jag berättar för honom om en fråga jag läst någonstans i en sån där "enkät" man får i olika mail. Typ
"vad har du för tröja på dig"..."om du vore en bil vad vore du då"...

En fråga var tydligen så här:

1. Du befinner dig på en öde ö med din stora idol. All mat är slut. Hur lång tid tar det innan du börjar äta av din idol?

Kollegan tyckte frågan var knasig, och han tyckte den var ännu mer underlig när jag frågade honom hur han skulle göra om det vore han och hans fru.

Sen spann jag vidare på det där och kom på att en JÄVLIGT INTRESSANT FRÅGA är om ett par enäggstvillingar befinner sig på ön. Och ser exakt likadana ut.

Jo, om de då äter varsin hand av varandra. Blir de då mer mätta än om de skulle äta upp sina egna händer?

Om de ser exakt likadana ut borde det ju inte vara någon skillnad. För det man förlorar från sin egen kropp ersätts ju med annat från den andra kroppen.

Men känslan är att man borde bli mer mätt av att äta något externt. Förutom att det såklart förmodligen är enklare än att förmå sig att tugga på sin egen kropp.

Nu vill jag att någon fysiskt kunnig person förklarar sanningen för mig.

Eller ger mig starkare medicin!

1 kommentar:

Batterisyra sa...

Hmm..den var klurig ..
Men jag tror att svaret är C ... om inte .. möjligen "jaha"

Spelar det någon roll in man är enäggs eller inte? Ja menar --- om dom ha två ägg kan dom ju ta var sitt.