fredag 29 maj 2009

Fredagskväll i timmerkojan

Sitter med lite ömma ben och ser Lennart Jähkel i någon av alla dessa Pistvakt-repriser. Han är friskt bra. De andra två har inte mycket att tillföra, och Pierre Lindstedt är som vanligt bara en påminnelse om vilket geni hans far var.

Dagen är rörig med många tankar på Milton.

Var nere och hjälpte La Fleur och en polare till honom med en liten mini-flytt. Jag och polaren talade om för La Fleur vad han skulle kasta och inte och några av våra råd lydde han.

Det är ju så att när man en gång flyttar är det mycket gammal meck man inte vill ha upp igen.

Var en sväng till läkaren också och fyllde på arsenalen av starka allergi-mediciner. Eller algeriska mediciner som Lindhy sa en gång. 

Det luktar så mycket mat på min gata att det tamejtusan rinner snålvatten ner på magen på mig. Men jag orkar inte ens gå till ICA och handla.

Slutar dagens bloggande med några ord till en som gärna får ta åt sig:

Det blinkar till en gång på displayen
Aha, telefon från den där tjejen
Hon frågar med värme hur jag mår
Hon vet att dagen kan bli svår
Några minuters lugnande prat
Du är en riktig kamrat

Inga kommentarer: