tisdag 26 maj 2009

Bura mig in

Mitt i natten sitter jag med en halv leverpastejsmacka i munnen och försöker bli trött. Borde ju vara det efter en dags intensivt jobbande. Men man blir ju så där övertrött ibland. Tror jag är det nu. Känns som jag skulle kunna kila iväg nånstans och ta ett pass till. Nån som behöver nåt gjort?

En god fe hade trollat härhemma idag kändes det som. Sånt gör mig sjujädra glad. Det var mysigt att komma hem på dagen, men än mer majsigt att komma hem ikväll.

På TV surrar nåt som heter Lapplandsnytt eller liknande.

Av någon anledning slår det mig plötsligt att det vore fruktansvärt roligt att vara säckpipeblåsare. Jag borde försöka mig på en sån karriär. Jag som på min höjd egentligen bara kan spela näsorgel. Men det är jag å andra sidan en jävel på.

Om jag orkade skulle jag berätta ett par historier om kossan Rosa här och nu. Men det orkar jag inte.

Jag går och lägger mig i en lyxbäddad säng i stället. Det är ännu bättre.


Inga kommentarer: