lördag 2 maj 2009

Ett kul möte

Satt på soliga Medborgarplatsen med Sinister igår på eftermiddagen. En snubbe som jag kände mycket ytligt men som kom några steg närmare igår.

Han har ett projekt som sträcker sig över tio år och nu vill han att jag ska medverka i det på ett eller annat sätt. Vi får se hur det blir.

I alla fall är det intressant att se hur brackigt det blir även på Söder när solen börjar skina och uteserveringarna börjar öppna.

Det var feta frisyrer, tjocka brillor och tatuerade spända biceps var man såg. Och så var det jag. Jag hör liksom inte hemma i de sällskapen.

Men så tycker nog många andra om sig själva också.

Mitt i vårt möte kom plötsligt också två silikonstinna 20åringar med varsin Chihuahua under armen. Hundarna stod helt klart för det intelligenta i det sällskapet.

Nu ska jag snart iväg och göra samhällstjänst. Nästan hela dagen. Segt men ekonomiskt fördelaktigt.

Efter det blir det nog sova tidigt som gäller. Jag är trött redan nu.

Inga kommentarer: