söndag 3 maj 2009

Tävlingar på nätet

SItter mitt i natten och knåpar med några olika tävlingar på nätet. Även om jag inser att det är dödfött. Hittills har jag inte vunnit ett smack på mina försök.

Och det är ju lite märkligt eftersom jag dragit hem så mycket rämmel på andra tävlingar. Såna slogan-pryttlar som man drar hem i tidningar eller kuponger.

Minns bilen jag vann med

En tia mindre i söndagskollekten
Ger läsning en vecka åt hela släkten

eller Val d'Isere-resan på

Snövita svarta pister
En önskedröm för alpinister
Jag är breddd att dö
För orörd pudersnö

För att inte tala om tävlingen i DN

Draculas söner
Vikingahär
I Vinland de mötas
Att skiljas isär
Låt Karpaternas mannar
Glatt smaka blod
Blott segerglädjen stannar
I fjällhöga nord

Sånt dör petar jag ihop även på nätet, men vinner aldrig.

Fubb!

Nu lyssnar vi till det här, framförallt den spanska versen med Julio

Inga kommentarer: