onsdag 13 maj 2009

Det här med namn igen

Sitter och diskuterar humor med Polly och jag är kanske lite hård när jag säger att hon inte har någon humor. Hon försvarar sig lite och säger att det har hon visst.

- Ja men du gillar ju exempelvis inte stå upp, säger jag. Det är inte precis dig man tar hem i soffan om man vill sitta och se Stockholm Live på TV.

Polly säger att det finns ett par stå upp-komiker hon verkligen gillar.

- Säg en då, säger jag.

Hon funderar en stund, och sen kommer det.

- Anton Glans.

Min skalle börjar arbeta för att tänka ut vem fan Anton Glans är. Men jag går bet.

- Ja men han den där ljusa skåningen som brukar vara med i Parlamentet...

Pengen trillar ner och jag säger:

- Du menar Johan Glans.

Polly skrattar till:

- Ja just det. Anton Glans, det är ju han som var med i Mitt liv som hund...

* * *

Jag hade inte hjärta att säga nåt om Glanzelius...

9 kommentarer:

Batterisyra sa...

hahah du förvärrar historien du ... men men jag låter dej hållas...

å för övrigt så ÄLSKAR jag Stockholm Live!!!!!!

En helt vanlig man sa...

Jag vet...jag har märkt det när du är här ;o)

Batterisyra sa...

hur menar du nu ?
bra eller dåligt ?

Batterisyra sa...

eller jaha .. du menar så .. nu trillade slanten ner

En helt vanlig man sa...

Jag menade att alla från landet säger att Ståkkålm är skit när de är på hemmaplan, men när de kommer hit så har de ofta skoj!

I alla fall i mitt sällskap :o)

Batterisyra sa...

tss....

En helt vanlig man sa...

tss = tycker som skribenten

Batterisyra sa...

haha tro vad du vill ;)

En helt vanlig man sa...

Min tro är alltid med mig