måndag 4 maj 2009

Vaknar i ett regn

Det fanns en reklamfilm för rätt många år sedan som handlade om ett gäng raggare som gillade hårdrock. De åkte runt i en bil med eldsflammor och pratade västgötska.

Nånstans i filmen fanns en replik som löd ungefär:

- Då går man in i koma.

Igår på förmiddagen gick jag in i någon form av koma och på hela dagen lämnade jahg i stort sett inte soffan. Somnade vid 19.30 och blev väckt av ett sms vid 22.30. Sen somnade jag om och har egentligen sovit tills nu. Jag kan lugnt säga att det är rekord för i år.

Ja bortsett från nyår då, men då var jag faktiskt febersjuk.

Idag ska jag försöka göra vettiga svettiga saker, men faktum är att koma-filten egentligen fortfarande ligger svept runt min hjärna.

Nånstans är det ändå en skön känsla, för jag har sovit rätt ruttet de senaste veckorna.

Här ute på gatan går folk i kappor och med paraplyer, och jag tycker så synd om dem. Människorna har det svårt nu.
Precis när de vant sig vid att gå i t-shirt och shorts måste de börja klä på sig igen.

Dagen blir alltså en kamp mellan koma och aktivitet, men till kvällen blir det i alla fall fotboll på Stadion. Kanske är Mister Bister där med ännu någon ny dråplig historia.

Tjingeling!

Inga kommentarer: