måndag 25 maj 2009

När man inte har riktig koll

Vissa dagar kan man få en liten förnimmelse av att det kan ha varit lite för mycket i skallen på sistone. Idag är uppenbarligen en sådan dag.

En lugn och trevlig morgon med lyxfrukost (nåja...) blev plötsligt stressig när T-banan var sen så man missade en Tvärbana med en minut och fick vänta sju minuter på nästa och därför blev två minuter sen till jobbet.

Nu låter ju inte två minuter som något allvarligt, men i samhällstjänsten är det det. Så han som hade jobbat innan mig var inte så där jätteglad. Som tur var däremot kunderna glada eftersom de nu fick följa med. Annars hade de fått stå långnästa kvar.

11.10 kom en farbror och ville ha min plats, fast jag trodde jag slutade 12. Det är till att ha ordning. Så åkte jag hem, och glömde att gå av. Det komjag på när jag såg solljuset på bron. 

Sen ringde Kapten Hjälm och frågade om jag ville ha lön nån himla jämra gång. Jag hade glömt att jag jobbade åt honom i april. Så där dökt det upp 2000 ur tomma intet. Alltid något sa Fan när han fick se Åmål.

Nu puttrar pastavattnet på spisen, och jag ska försöka leka blomdoktor på eftermiddagen innan jobbet i Det stora huset.

Ett specialmeddelande till den det berör:

Det är i alla fall några blad som lever.

Inga kommentarer: