torsdag 7 maj 2009

Klippa av sig håret

Idag är en rätt spännande dag eftersom det blir sista gången på över ett år som Miss Lee sätter saxen i mitt hår. Sen ska hon vara mammaledig.

Hon har redan utsett sin vikarie och jag vet inte om jag blir presenterad för henne idag.

Mitt hår är en känslig fråga eftersom det måste klippas så ofta. Det växer som gödslat ogräs, eller som att jag drack Regain till frukost.

Dessutom växer det uppåt vilket gör att jag inte kan låta det fara iväg fritt.

Tyvärr är det väldigt dyrt att klippa sig hos Miss Lee och hennes gäng, VI snackar om en femhundring per gång. Och jag klipper mig var sjunde vecka. Det vill säga 7 gånger om året vilket gör 3 500 kronor bara för klippning. Lägg till fem sex tuber med tjibbel-vax så är vi uppe i nästan 5 000 spänn. Och så jävla snyggt vet jag inte om mitt ansikte är så att det är värt så mycket pengar.

Dessutom blir man väldigt gråhårig när man klipper sig.

Doktorn fd Avhandlaren sa att hon sett nån frisör som tog 95 kronor för en vanlig klippning. Det kanske vore något att testa. Eller så tjackar man något tortyrredskap från TV-shop.

Over and out, twist and shout.

1 kommentar:

Anonym sa...

Shit mannen! Du spenderar ju väldigt mycket mer pengar på ditt korta hår än vad jag gör på mitt långa på årsbasis! Rekommenderar inte ställen som tar 95 kr dock där är det rakapparaten på 5 mm som gäller och sen kör dom typ samma längd rakt över... Dvs fuuuuult! Satsa på nånting mittemellan. :)
*Tips från Farsta*