tisdag 16 juni 2009

Att hålla tal

Vaknade nyss upp ur en märklig dröm där Doughnuts pojkvän var huvudperson. Vi var tillbaka i Årsta i en tid då Röda pricken var ett kul ställe där det hängde en uppstoppad gädda i taket.

DP fyllde 50 och hade samlat hela jobbet på översta våningen där han av någon anledning skulle hålla ett tal.

Han inledde med orden "Jag är ingen talare"...och i samma ögonblick kom jag uppför trappan och fyllde i med "men ute så skvalar'e...".

Det var så bra så det verkade riggat och folk exploderade i skratt. Sen höll DP ett av de bästa tal som någonsin hörts, tyvärr försvann det ur mitt drömminne så snart jag vaknade. Men rimmen var majestätiska och DP dominerade.

Bobby Ewings mamma messade förresten igår och menade att jag tar del av Röda prickens produkter igen. Detta efter att jag upptäckt ett konstigt namn. Ja, jag kikade på en Röd prick igår. Men hade jag gjort det oftare hade jag såklart märkt förändringen tidigare.

Nu pratar pensionärer om hur matkassen blivit dyr eller billig i Jämtland eller hur det nu är.

Jag tror jag går och lägger mig igen.

1 kommentar:

Z sa...

Var du tvungen att påpeka detta officielt??? Hahahahahahahahahaha!!!!!!!! Vad rolig du är! Idag ska jag och pojken till lampan. Allt är som vanligt!