fredag 12 juni 2009

Rast, vila på stället

En splittrad dag i samhällets tjänst gör att jag nu kamn sitta i lugn och ro i mitt hem i blåa uniform och mysa. Jag ska inte ut på gatan igen förrän 18.30. Det har sina fördelar att bo nära händelsernas centrum.

På spisen kokar makaronvatten och ur datorn ljuder Fade away med Springsteen.

Träffade på Tipmackan i Det stora huset idag och då berättade han en snabb historia om hur han för länge sedan hade skrivit en egen sångtext till just den låten när hans första tjej hade gjort slut.

"Jag vill inte tyna bort..." var refrängen.

Snyggt!

För övrigt en jädra bra sång som Springsteen spelade bara i söndags.

Ute regnar det snett som The Mac en gång så träffande beskrev det. Och folket klär sig i sydväst.

Jag hinner städa en stund innan maten är klar här. Kanske borde göra det istället för att bara sitta vid datorn. Och det var inte menat som en pik åt något håll, bara för att göra saker och ting tydliga.

Inga kommentarer: