måndag 1 juni 2009

Medelhavet

Den som minns sin Trazan Apansson minns också den gamla visan:

I Medelhavet sardiner simmar, apu apu apu apu
Men i mitt hjärta där simmar du
Apu apu apu apu

Det är medelhavsvarmt i Stockholm i dagarna. En hetvägg (nej inte en semla) som springer mot en när man sätter ut ansiktet i luften. Så jag försöker låta bli att göra det. Lite samhällstjänst under tidig morgon. Skeppsbron ett paradis när de vanliga bilarna inte fick vara där. Spektaklet Volvo Ocean Race är på ingång. Kan nog bli läckert. Även om inte segling är min favoritsyssla.

Jag har faktiskt aldrig varit med Syrran och Lotto på deras båt fast de haft den i väldigt många år. Jag brukar nöja mig med en åktur i farfars hembyggda eka på Skalltjärn. En sån där skön farkost som man får ösa oavbrutet. Men Skalltjärn är en liten pöl där det aldrig är längre till land än 50 meter.

Resten av dagen går i slappandets tecken. Kanske en löprunda till kvällen. Idag skulle förresten mormor fyllt 96 år. Man kanske skulle åka ner till Dramaten och lägga en ros för den gamla skådespelerskan.


Inga kommentarer: