måndag 29 juni 2009

Scan

På vår riktigt gamla Renault satt en klisterlapp i framrutan med instruktioner. Moteur chaude och moteur frois har jag för mig att det stod. Det handlade om hur man skulle starta en varm eller kall motor. Idag känns det som att jag skulle behöva en instruktion om hur man startar en varm kropp.

Väcktes av ett SMS för en halvtimme sedan och inser att charmen med att ha fönster mot morgonsolen är sådär när det är 59 grader varmt ute. Gud ske pris att jag i alla fall dragit för draperierna. Men synen av mig just nu är förmodligen inte vacker. Påminner om en inoljad zebra.

Lite solbränd i nacke, ansikte, armar och underben. I övrigt blek som de lakan jag ligger på. Svettig av värmen. Det är inte precis så att Playgirls fotografer står på rad.

Men kanske Jens Assur vill plåta lite naturbilder.

Roligt nog ska ska jag därför äta lunch i lantbruksmiljö idag. Man får väl passa sig så att man inte hamnar på flaket till nån bil som är påväg till slakteriet.

Inga kommentarer: