måndag 1 juni 2009

En godnattsaga

- Vem är rikast?

Frågan i sms:et är på skoj. Och är det någon jag vet kan fråga så på skoj så är det Doktorn fd Avhandlaren. 

En innehållsrik dag avslutas med många roliga skratt och det gör att man kommer somna med ett leende. Till skillnad från natten innan då jag somnade med en torr mun. Och sedan fick den märkliga erfarenheten att drömma om hur jag blev torterad någonstans i ett fångläger.

Plågometoden var helt ny. Den gick ut på att jag tvingades suga på tennisbollar. Gröna, luddiga och våldsamt illasmakande. Jag hade dem i munnen så länge att de efter ett tag var alldeles kon-formade. 

Nästa dröm gick ut på att en känd radiosportprofil med förkärlek för imitationer tvingade mig att gå ut på stan och stjäla en lastbil för att han hade hittat en mängd okända parker i Stockholms innerstad där en hel mängd studenstkor låg och solade topless.

Kan jag aldrig få drömma normala saker?

Så slutar den 1 juni. Jag tycker det blev en rätt bra dag. Och som Racketdoktorns son konstaterade någon annanstans på det häringa Internet:

"Idag börjar sommaren. Undrar vad man kommer att sitta och ångra nån kväll i augusti."

När jag väl vaknade till var jag om möjligt ännu torrare i gapet och var tvungen att formligen springa upp och klunka i mig ett glas vatten.


Inga kommentarer: