onsdag 10 juni 2009

Ett sorlande porlande ljud

Jag var så där fruktansvärt trött igår att öronen blev alldeles röda och varma. Somnade vid 21 på soffan. Vaknade som tur var till en halvtimme senare och gick direkt och la mig i sängen.

Tandborstning?

Tsss!

Bädda?

Orka!

Natten blev orolig med skumma drömmar. Den värsta var att jag blev blind på höger öga. Jag stod i Nacka Bollhall och skulle vara funktionär på en av Skurus handbollsmatcher när jag plötsligt började se suddigt som fan, samtidigt som det kliade i höger öga. När jag till slut fick läge att kolla mig själv i en spegel (i drömmen alltså) var ögat alldeles grumligt och hela ansiktet fullt av var.

I en Annan dröm hade exsambo Lea plötsligt gjort slut med sin snubbe och avslöjade nu att hon var ihop med en kille som brukar leda morgonsändningen i TV4. Jag tror han heter Anders.

Drömde vidare om en gammal kompis till mamma och pappa. I den drömmen var jag naken i Björkhagens centrum samtidigt som jag klev ur bilen. Då kom Allan (kompisen) gående och sa att han kände igen mig. Inte på ansiktet...

Nu segvaknar jag inför en dag i samhällets tjänst. Utanför porlar regnet samtidigt som någon tyå av maskin står och brummar.

Det kanske är klottersanering igen....de klottrar ju så förbaskat här mittemot.

Inga kommentarer: