lördag 27 juni 2009

Har ni mynta här?

Låt mig först understryka att jag givetvis inte på något sätt ser ner på handikappade eller folk med funktionshinder. Det vet alla, precis alla, som känner mig. Ändå kunde jag inte låta bli att bli otroligt full i skratt på Ulf Lundell-konserten i Borlänge igår.

Varför?

Jo, för när jag strollar in på området närmast scenen är det något som får mig att haja till. I ögonvrån ser jag tre stycken konsertklädda killar. Alla i 30-årsåldern. Dom ser ut som vilka snubbar som helst, men det är något som inte stämmer. Jag kikar igen men kan inte riktigt ta på det.

En är blond, en har rakad skalle och en lite mer rockigt svart långt hår. De är definitivt inte bröder. Men de påminner om varandra på något mystiskt sätt. Så ser jag det.

Alla tre är harmynta!!!!!!!

Vet inte om den beteckningen är politiskt korrekt så här 2009, det kanske ska heta opererade för gomspalt. Eller så?

Nu är det inte deras "lyte" som är det roliga i sammanhanget. Det är säkert jobbigt för de tre. Men det som får mig att skratta är att jag funderar på hur killarna hittat varandra. FInns det en klubb? Har deras mammor en gång varit med i någon grupp? Det måste ju ha varit långt före internet-tiden.

Finns det till och med en intresse-organisation för harmynta som gillar Lundell?

Skumt var det i alla fall. Men killarna dansade loss ordentligt under de hårdaste passagera på konserten. Och själv stod jag tyst och undrade vilken klubb jag skulle kunna vara med i.

Inga kommentarer: